close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך מבצעים נכון התקנת רשת צל?

מערכת שורשכד כסליו, תשפא10/12/2020

פתרונות הגנה מהשמש הם פשוט חובה בבתי ספר, גינות משחקים, מגרשי ספורט, בריכות שחייה, מוסדות, עסקים וגם בתים פרטיים

תגיות:
ישראל היא אחת המדינות עם המספר הרב ביותר של שעות שמש לאורך השנה. בחורף ישנן כ-200 שעות שמש חודשיות ובקיץ מזנק המספר לכ-400 שעות שמש מדי חודש, כשלשם השוואה בברצלונה יש כ-2,500 שעות שמש בשנה, באיסטנבול כ-2,200 ובלונדון ובברלין רק כ-1,600, כלומר מחצית מהכמות בישראל.

המסקנה המתבקשת: פתרונות הגנה מהשמש הם פשוט חובה בבתי ספר, גינות משחקים, מגרשי ספורט, בריכות שחייה, מוסדות, עסקים וגם בתים פרטיים, ובפרט לנוכח המודעות שיש כיום לסכנות הבריאותיות החמורות שמביאה איתה חשיפה מופרזת לקרינה. רשתות צל הן אחת האופציות היותר נפוצות בזכות המחיר הנוח והיעילות
הגבוהה.

מהי רמת ההצללה הדרושה לכם?
עוד לפני התקנת רשת צל חשוב כמובן לבחור נכון את הדגם האופטימלי בהתאם לרמת ההגנה המבוקשת.
רמת ההצללה הדרושה נקבעת לפי המיקום של רשת הצל, מאפייני השימוש במקום ועוצמת הקרינה לאורך שעות היום השונות. הרשתות השונות נבדלות אלה מאלה במידת הצפיפות שלהן שבאופן טבעי מגדירה גם את רמת ההצללה, ועוד נתון שמשפיע על היכולת של קרני השמש לחדור מבעד לרשת הוא הצבע של הרשת – ככל שהגוון כהה יותר כך ההצללה רבה יותר.

כדאי לזכור שרשת אטומה חוסמת גם מעבר אור ואוויר, ולכן נדרש איזון מדויק ופתרון אופטימלי – כך שלאחר התקנת רשת צל אכן יהיה אפשר להפיק מקסימום תועלת מהשטח המוצלל.

פרמטרים נוספים לבחירת רשת צל
עוד פרמטרים שחובה לבחון לפני התקנת רשת צל הם העמידה בתקן הישראלי הרלוונטי לבטיחות אש (תקן 5093), מספר השכבות (בדרך כלל שכבה אחת מספיקה, אבל כשנדרשת עמידות גבוהה במיוחד כדאי להתקין רשת צל דו שכבתית), איכות הטבעות שמשפיעה על העמידות של הרשת וכמובן האורך והרוחב.

איך מתבצעת התקנת רשת צל
באופן עקרוני יכול להיות שתוכלו להתקין את רשת הצל בכוחות עצמכם, אבל חשוב להדגיש שמדובר במלאכה פיזית מאומצת. בנוסף נדרשת מיומנות וגם ניסיון הוא פקטור רלוונטי כשרוצים לוודא מעל לכל צל של ספק שהרשת מחוברת באופן מושלם לנקודות העיגון.
השלב הראשון של התקנת רשת צל הוא פריסתה על הקרקע במקום שבו היא אמורה להיתלות. לאחר מכן מעבירים את החבל בתוך כל הלולאות שיש בהיקף של הרשת. יש לשים לב לא לדלג על לולאות בהיסח הדעת (וגם לא בכוונה, כמובן), וזאת משום שאם החבל לא עובר בכל הלולאות המתיחה של הרשת לא תהיה מרבית. לאחר השלמת השחלת החבל ניתן להתחיל לקשור את הקצוות של הרשת אל נקודות העיגון ולמתוח את הרשת. השלב האחרון הוא חיזוק החיבורים ומתיחה סופית.

נקודות העיגון יכולות להיות על עמודים או לאורך קירות, וגם בחירה מושכלת שלהם היא כמובן חובה. מסיבה זו מומלץ להפקיד את מלאכת ההתקנה בידיים מקצועיות ומנוסות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה